گوگل پنگوئن چیست و نحوه رهایی از پنالتی و جریمه گوگل پنگوئن

گوگل پنگوئن نحوه رهایی از پنالتی گوگل پنگوئن

امروز میخوایم این مطلب رو بررسی کنیم : گوگل پنگوئن نحوه رهایی از پنالتی گوگل پنگوئن

https://wordtracker-swoop-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/ckeditor/pictures/64/content_penalty.png

گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیاست ، تقریبا میشه گفت بدون هیچ رقیبی داره فعالیت میکنه و روزانه میلیاردها جستجو داره انجام میشه داخلش البته تو کشورایی مثل چین فیلتر هستش فکر کنم و توی روسیه هم رقیبی به نام یاندکس داره ولی خب در بقیه دنیا کاملا در دسترس هستش و استفاده میشه ، سیاست گوگل بر اساس نشون دادن نتایج قابل اعتماد هستش و به همین خاطر سعی میکنه با الگوریتم هایی این نتایج رو نشون بده این الگوریتم ها حدود ۲۰۰ تا هستن که مهمترینش گوگل پنگوئن و گوگل پاندا هستند ، پنگوئن نظارت بر سیگنال ها و لینک هایی که به وبسایت میاد رو انجام میده و و پاندا بر محتوی و سئوی داخلی یک وبسایت نظارت میکنه

طرز کار و فاکتور های اصلی گوگل پنگوئن این ها هستند

۱ . لینک های ارسال شده و دریافت شده از وبسایت ها . کیفیت وبسایت های مبدا و مقصد و جایگاه قرار گیری لینک ها

۲ . عنوان لینک های دریافتی و تراکم و تنوع ان

گوگل پنگوئن هر چند سال یکبار اپدیت میشه و اخرینش همین سپتامبر ۲۰۱۶ بود یعنی عمین ماهی که توش هستیم ، عموما در هر اپدیت ۳ درصد نتایج دستخوش تغییرات اساسی میشن ، گوگل در واقع به طور کل وبسایت های دارای لینک های غیر طبیعی رو هدف قرار میده و شما باید بفهمید که آیا لینکی که گرفتید یا به وبسایت شما ارائه شده طبیعی هستش یا غیر طبیعی حالا اگر شما هم جزو همین دسته هستید و دچار تغییرات شدید بهتره این مطلب رو از دست ندید و با دقت بخونید

چگونه فهمیم که پنالتی شده ایم ؟ خب اول از کار باید بدونیم که اصلا پنالتی شدیم یا نه ؟ این مورد رو با داشتن یه امارگیر روی وبسایت و مشاهده کاهش ترافیک میشه دید و یا حتی با وبسایت هایی که نتایج جستجو رو انالیز میکنن و بهشون کلمه کلیدی و ادرس وبسایت رو میدید و برای شما انالیز میکنه و جایگاه شما رو هر روز و ساعت نشون میده هم میشه فهمید ولی روش دیگه استفاده از ابزار گوگل وبمستر هستش خب برای اینکار باید از گوگل وبمستر تولز کمک بگیریم

گوگل در بخش Search Traffic و منوی search-analytics به ما یه آنالیز از وضعیت کلمات کلیدی میده به شکل زیر

search-analytics-2

البته این روند نزولی به خاطر قرار داشتن وسط اپدیت زیاد پایین نیستش ولی اگر شما این خط سبز رو که معدل جایگاه کلمات کلیدی هستش رو مشاهده کنید که در طی چند هفته خیلی پایین اومده یعنی شما پنالتی شدید ، البته این کاهش باید سریع و زیاد باشه وگرنه کاهش عادی ممکنه بسته به اپدیت وبسایت و تلاش رقبا اتفاق بی افته

ضمنا اگر از گوگل انالتیک یا امارگیر اختصاصی گوگل استفاده میکنید این یک مدرک برای پنالتی هستش

http://www.nichepursuits.com/wp-content/uploads/2014/09/ga1.png

بهتره اول در بخش Search Traffic به منوی Manual Action بریم تا ببینیم که دستوری برامون اومده یا نه چون ممکنه به جهت ویروسی بودن وبسایت یا هر دلیل دیگه ای پنالتی شده باشیم که ربطی به گوگل پنگوئن نداره

manual-actions

خب دستوری برای من نیومده و احتمالا من پنالتی شدم ولی اگر دستوری باشه ممکنه به این صورت ها باشه که مربوط به لینک سازی هستش

http://cdn.linkresearchtools.com/wp-content/uploads/2014/07/00-Double-Google-Manual-Action.pnghttp://cdn.linkresearchtools.com/wp-content/uploads/2015/02/google-webmaster-tools-manual-actions.png

این دستورات مربوط به لینک سازی هستش و خطاهای زیادی هم ممکنه پیش بیاد که اونا رو در مطلبی دیگر بررسی میکنیم.

خب اگر خطاهای بالا رخ نداده و شما No Manual Action رو میبنید باید بریم سراغ کار

ما باید ببینیم گوگل چه لینک هایی رو که به وبسایت ما ارائه شده رو ثبت کرده ، این مورد در منوی Link To your Site هستش که میریم به اون بخش که مطلبی رو در مورد پاک کردن لینک های اسپم نوشتم که در مطلب نحوه پاک کردن بک لینک های اسپم از طریق ابزار Disavow backlinks گوگل قابل دسترسی هستش .

بعد از پاک کردن بک لینک های اسپم و گزارش اونا به گوگل بک لینک های طبیعی و سالمی که دستی ایجاد کردیم میمونه ، و مسئله اصلی از اینجا شروع میشه شما الان لیست بک لینک هایی که خودتون ایجاد کردید رو دارید .

قدم اول : سعی کنید که تنوع عناوین لینک سازی ایجاد کنید شما باید تراکم کلمه کلیدی رو رعایت کنید مثلا همه بک لینک های شما نباید فقط با یک عنوان باشه بلکه باید عناوین مختلفی رو استفاده کنید میتونین برای اینکار از یک پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی که زیاد هم هستند استفاده کنید و عناوین لینک ها رو تغییر بدید .

قدم دوم : سعی نکنید که لینک شما و کلمه کلیدی شما همرنگ پس زمینه باشد ، گوگل این مورد به به سوئ استفاده تعبیر کرده و نمره منفی در نظر میگیرد , ضمنا همیشه از یک نوع فونت و از یک اندازه مثل کوچک ترین اندازه موجود نیز استفاده نکنید .

قدم سوم : مقصد لینک ها ، نباید مقصد همه لینک ها فقط صفحه اول باشه ، این مورد در اپدیت های پنگوئن لحاظ میشه پس بهتره سعی کنید URL ها رو مختلف ایجاد کنید و سعی کنید که عنوان لینک شما با عنوان صفحه ای مقصد مرتبط باشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.